24 listopadu 2021

Ohnutý rožek obrázku se stínem

 Měla jsem tu dotaz na to, jak dělám zdánlivě ohnutý roh obrázku, který je zvednutý nad pozadí se stínem. Ohnutí je jen zdánlivé, i když pomocí deformace lze umocnit dojem i zkreslením samotného obrázku, ale mám raději, když obrázek vložený na pozadí zůstane v obdélníkovém nebo čtvercovém tvaru s pravými úhly. Pro video jsem popadla jeden obrázek i pro pozadí i pro vložení nového. Snad to nebude vadit.  Opravila jsem zvuk. snad už budou má video lepší. 

                                                

18 komentářů:

  1. Maruško, krásný návod, díky moc jistě se využije na vánoční obrázky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jen, kdyby mne tak nezlobil ten mikrofon. Moc tam bere šum okolí, a také už by chtěl vyčistit počítač, tedy bedna, aby byly větráky tišší. :(

      Vymazat
  2. Maruško, moc a moc děkuji. Jsi prostě úžasná. Až si příště budu s něčím lámat hlavu, zase se s důvěrou obrátím.
    (nevím, proč se v záhlaví komentáře neobjeví moje jméno, ale píšu jako jana.bufik50)
    Zdravím a přeji hezký předvánoční čas. Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani a jinde ti to píše správně blog?

      Vymazat
    2. Maruško, já se přiznám, že jinam moc nechodím a také nepíšu. Takže nevím. Jen, když jsem Ti tu psala asi před rokem nějaký komentář, tak se to napsalo normálně. Nojo, ono se pořád něco mění. Teď mám tady pod rámečkem Odpovědět jako: jana.bufík50, ale když dám publikovat, tak to tam zase nebude. Víš, já jsem takový samouk, na PC a internet jsem se dostala až jako babka důchodka. Takže ještě spousta věcí jde tak mimo mě. Ale obrázky mě baví a tady jsem se opravdu hodně naučila. Tak moc děkuji. Jana

      Vymazat
  3. Tedy, se zahnutým odstínovaným růžkem a tolik práce s tím je. Musím se ti přiznat, že mi to vůbec hlava nebere a že bych neuměla vůbec nic. Jsi opravdu dobrá, Maruško.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lado, když už to mám v ruce a vím, kam sáhnout, tak je to už rychlovka. Takto se dá stínovat cokoli. jakýkoli tvar nebo zvířátko a pod.

      Vymazat
  4. Maruško, nadšeně píšu ještě jednou. Pochopitelně jsem to šla hned vyzkoušet a HURÁÁÁ, povedlo se to. Když jsem to dříve zkoušela, tak tam nápad na tu deformaci byl, ale nikdy jsem ty kroky nedokázala tak poskládat, aby to ten výsledný obrázek udělalo. No, mám se pořád hodně co učit. Ještě jednou velké díky. Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, to jsem moc ráda, že ti pomohlo i toto moc nekvalitní video. Abych ještě vysvětlila, lze zkopírovat jakýkoli obrázek, i třeba pejsek a stín stáhnout až k zemi (vyzkoušet) nebo květina. Působí to pak více plasticky. Jen třeba u květin nebo i u toho pejska může zmizet při použití nástroje "rámeček s přechodem" část obrázku a to ty nejjemnější části. Někdy tedy nechám stín bez použití nástroje rámeček s přechodem. Na květině nebo pejskovi, či hrnečku.... dávám stín na tu stranu, jak se jeví na předmětu, tedy hlídám, odkud jde světlo. Přeji, ať se vše daří a neváhej se zeptat. M.

      Vymazat
    2. Maruško, moc děkuji za další rady. Jdu hned zkusit. Jak jsem psala, jsem takový samouk. Před několika lety, když jsem se dostala na Tvoje stránky, tak se mi moc líbil návod na hrníček s talířkem a mašličkou. No, a teď se zasměješ. Bylo tam: "PŘIDÁME VRSTVU" Nojo, říkala jsem si, ale kde ji mám vzít. Absolutně jsem netušila. Trvalo mi týden, než jsem na to přišla. Jednou jsem sice klikla na něco a vrstva tam najednou byla, ale zas jsem neměla tušení, jak jsem to provedla. Teď už přece jenom vím dost věcí a pořád něco zkouším. A taky chodím hodně k Tobě na rady a návody.
      Ještě se přece jen na něco zeptám.
      Když čistíš od pozadí třeba smrkovou větvičku, pokud není na jednobarevném pozadí, tam se použije ta ikonka, je na to nějaký fígl, nebo musíš opravdu mezi každou jehličku? Protože Tvoje obrázky jsou vždycky dokonale vyčištěné.
      Tak, to je zatím všechno, Ještě jednou moc děkuji za všechny cenné rady. Jana

      Vymazat
    3. Jani, s tím čištěním větviček je to velmi svízelné. Raději si je fotím před bílou zdí, ale i to nejde jen tou kouzelnou hůlkou, protože vždy kolem zůstane bílý tenoučký obrys. Raději tedy polygonem objížčím opravdu každou jehličku. Ale abych to mohla dělat po částech, neobjíždím celý objekt, ale kousek a pak vyjmu vlastně to, co tam nemá být. Zkoušela jsem to i programem Adobe photoshop, ale není to ono, také to neudělá čistě. Hlavně tedy čistím větvičky na velké fotografii a třeba jen část a pak ty vyčištěné poskládám na průhledné pozadí do jednoho celku. Je to opravdu piplačka, I taková ta místečka mezi překříženými větvičkami nebo lístečky u kytiček raději objíždím polygonem a vyjímám. I tak se ale stane, že při zmenšení obrázku se ten bílý obrys objeví. Proto zmenšení pak dělám v adobe Photoshopu, ten to hodně eliminuje ten obrys tam při zmenšení není. Ono se to kolikrát zdá krásně vyčištěné, ale při kliknutí na stín, je tam najednou ten obrys vidět. Určitě jsou na to nějké programy, ale ty, co jsem zatím poznala mne v tomto nenadchly. Já si třeba v rožku monitoru pustím film a čištím....:) je to práce na hodiny.

      Vymazat
    4. Maruško, moc děkuji. Jsi opravdová kouzelnice, nic jiného mě nad obdivem Tvojí práce nenapadá. Já mám jen Photofiltre studio, tak se snažím tam. Ale Tvojí trpělivost bych asi neměla. A tak ráda použiji věci, které tady tak nezištně nabízíš.
      Já myslela, jestli třeba neexistuje nějaký fígl, ale vidím, že je to opravdu mravenčí práce. Klobouk dolů.
      Měj se moc hezky, přeji krásný předvánoční čas a hlavně hodně zdravíčka v těchto nelehkých dnech. Jana

      Vymazat
    5. Jani, něco mě napadlo u toho jehličí a udělala jsem zase video návod. :)

      Vymazat
  5. Maruško,to je prima návod,zkoušela jsem a jde to,moc díky za všechny tvé návody pro nás laiky,měj se hezky...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda Evi, že se ti zdařilo. Měj se hezky.

      Vymazat
  6. Parádní návod! Paní Marie, mohla by jste mi, prosím, prozradit, jak jste dělala to rozmazané pozadí? Díky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den. Pozadí jsem rozmazala nástrojem Gaussovo rozostření v programu photoFiltre studio.

      Vymazat
    2. Děkuji moc! :-)

      Vymazat

Děkuji, že jste se zde zastavili a nechali pár slov v komentářích. Vaší odezvy si velmi vážím.