17 ledna 2023

Inka stahuje na Pinterest všechno

Moji milí přátelé a návštěvníci.  Na tomto místě byl článek i s obrazovými ukázkami, jak uživatelka Inka stahovala obrázky z mého blogu ve velkém množství a vkládala je jako své vytvořené PINy na Pinterest bez uvedení zdroje a já jsem se sem přišla vyplakat.  
Protože nepomohlo ani upozornění, ani komentáře pod jednotlivými obrázky na jejím profilu, rozhodla jsem se požádat o pomoc provozovatele Pinterestu a 320 obrázků bylo smazáno nejen paní Ince, ale všem, kteří si  mé obrázky u paní Inky oblíbili a uložili do svých složek na Pinterestu, což se samozřejmě smí. Pokud je u  nahraného PINu   uveden zdroj, promítá se stále spolu s obrázkem, kdyby si ho uložily stovky lidí. A protože nebyl spolu s obrázky uveden zdroj v příslušné kolonce, stovky lidí viděly, že PIN vytvořila Inka. 
Náprava tedy byla sjednána a já bych moc chtěla poprosit paní Inku i Vás, abyste neukládali nikam mé obrázky v podobě, jakou nabízím zde, tedy v podobě, kterou jste stáhli,  bez uvedení URL adresy stránky, na které jste obrázek nalezli.  Jinak samozřejmě je to tu určené pro vaši tvorbu, pro radost mou i vaši.  Moc děkuji. 

29 komentářů:

  1. Maruško, to je neskutečně sprosté, co si někdo dovolí vydávat nakonec za své dílo. Já jsem léta svoje fotky nepodepisovala a také jsem pak zjistila, že byly některé stahovány a za autora se vydávala jistá Mirka z Mostu. Dokonce nabízela úpravu na obrázek třeba přidáním labutí na hladinu rybníka, koní na louku, nebo v nějakém programu změnit fotku na grafickou kresbu atd. a následný tisk a prodej!!! Tak jsem začala dávat do fotek jmenovku a ©. Vím, že se to dá vymazat nebo záběr oříznout, ale stejně mě ta krádež naštvala a já úplně cítím, jak to naštvalo i tebe. Že to dá hodně práce, přemýšlení vím, a hlavně musíš mít i některé programy placené, jinak nefungují jak mají. Občas si u tebe také stahuji komponenty , ale já si tvořím jen pozadí na blog a nikdy bych nevydala obrázek někoho jiného za svůj. Pro fotku musím jít ven a ujít i několik kilometrů a někdy čekat na záběr..Není to jen o mačkání spouště fotoaparátu. Také se musí přemýšlet. Maruško, vím že toto dokáže zkazit náladu i strašně naštvat. Bohužel takových prevítů, kteří kradou obrázky a vydávají je za své, je bohužel víc. Setkala se s tím i Květa na Facebooku. Maruško měj se pěkně a fakt ti rozumím a cítím, co ty.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško,děkuji za podporu. Já to tu dávám ,aby si to lidé stáhli a použili, třeba jako ty, pro dekoraci blogu, (a to vím, že ty si mnohdy z mých komponentů poskládáš vlastní pozadí), pro poslání přátelům a vycházím vstříc i těm, kteří si chtějí doplnit vlastní texty. Mám radost, když vidím někde obrázek ze svých komponentů. K tomu to tu je. Kdysi dávno jsem komponenty hledala, pak jsem je začala čistit z mých fotografií. Ano také si do obrázku půjčím některý cizí komponent, ale nikdy jsem ho nenabídla jako vlastní tvorbu na svých stránkách. I ty podpisy se snažím dělat nenápadné, aby nerušily tolik to přání. Ach jo. Tvorba mne baví, protože už nemohu kvůli zraku vyšívat, ale tohle jednání mne sráží na kolena. Přesně jsi to napsala i s fotografováním. Co se člověk nachodí, vymrzne nebo zamáčí, aby pořídil pěknou fotku. Měj se hezky.

      Vymazat
  2. Ahoj Majko ačkoliv jsem na tu Inku koukala a dost mě to překvapuje .....já za celou dobu co tě znám jsem si stáhla asi 4 věci pro svoji potřebu když jsem neměla čas víš já tvé obrázky viděla i na zahraničních stránkách ale jen pár holt člověk dokáže dělat podrazy přejí hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravím Betty. Je mi jasné, když někdo pošle přátelům přání a líbí se jim, tak si ho třeba na stránky dají, ani třeba moje stránky neznají, ale fakt jsem zůstala v
      šoku, že ta paní sem chodí pravidelně a bere vše. Myslím, že když si tvůrci pomáhají a navzájem si nějaký komponent půjčí pro další tvorbu je to OK. Však ty víš, že tohle už jsme řešily na těch zmiňovaných wsn. cz, kde jsme se před 15 lety potkaly. Ale takovou nálož jsem nezažila. Paní je šikovná, není divu, že má tolik sledujících. Také ti přeji hezký den. Já se přes to všechno přenesu, ale chvíli to potrvá. Budu doufat, že sem chodí i poctiví lidé, kteří stahují pro svou tvorbu a pro své potěšení.

      Vymazat
  3. Ahoj Majko, mé přání jsou poskládané z komponentů, které mastím na sebe, na jednobarevné pozadí, půjčím si i čísla ...troufnu si říct, že takových jako já je "hafo". Děvče moje zlaté, se podívej kolem, myslíš si, že tato paní - nejspíš ani se možná tak nejmenuje - je ojidenělá ve svém konání. Když si vzpomenu jak si přenášela všechny ty věci na nový blog, jak tě bolelo rameno a kdo ví co všechno....můj syn říká :" Mamčo, lidé ste k tobě chovají tak, jak jim to dovolíš" ale copak můžeš tohle nějak zarazit? Někomu to jeho svědomí dovolí VŠECHNO. Nevím zda existují Boží mlýny ovšem v některých případech by měli mít velké zrychlení. Moje milá, já jsem Tě již pojala za svou rodinu, možná moje podpora Ti neprinese úlevu, ale nevzdávej to nejen kvůly sebe - i kvůly nám co máme radost ze svého maštění přání i když z také Tvých komponentů. Myslím, že nás co nemáme blog ale čekáme co nového vytvoříš, dáš sem nebo jinak prezentuješ je dost. Hnusáci byli i budou, ale "každé prase najde svého řezníka" - je to slabá útěcha vid? za hodiny co tomu věnuješ. Ac jo...dávej na sebe pozor Míla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Mílo. Ano tenkrát jsem s ramenem dopadla hrozně, ale čas mne tlačil. Kopíruje se, to je jasné, to už tvůrci řeší od doby internetu, ale překvapila mne ta míra. Překvapilo mne, že jsou tam kromě novinek věci, které už tady nenajdete, protože jsem to notně vytřídila. Všechno mám ale v záloze na externím HDD a jak si zubař pozná svou práci, tak i každý tvůrce obrázků si pozná svou práci, a kdo ji zná, pozná ji také. No trochu zvětším podpis a té paní postupně napíšu ke všem obrázkům komentář, alespoň k těm novým. Nějak se mi nechce nahrávat své obrázky ještě na Pinterest, když mám své stránky. Mám tam pár věcí, ale spíše si tvořím sbírku již z uložených věci na Pinterestu. U všech jsou autoři, tedy vlastně u těch cizích prací nepoznám, zda se jedná o autora, ale pokud je tam odkaz na stránky, je to v pohodě. Vždy kliknu na "navštívit". Měj se hezky. Odpoledne půjdu ven, ale není co fotit, kéž už by bylo jaro. :)

      Vymazat
  4. Moje milá Maruško,tak to je mi velice líto a vím,jak tě to zamrzelo a zabolelo.Mě bylo při čtení tvého příspěvku do breku.Nechápu lidi,kteří takto bez zábran a studu parazitují.Já osobně si moc ráda od tebe půjčuji komponenty ke stažení,které používám při tvorbě svých obrázků a přáníček.To je jedna z mála činností které mohu se svým zdravotním postižením dělat.Pokud si něco od tebe stáhnu,vždy napíši komentář a poděkuji.To je to nejmenší,co mohu udělat:-)Ale vykrádat...je to ubohé.
    Maruško,přeji ti sílu a pevné zdraví!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Drahuško, mohlo by mne těšit, že se paní přání líbí, ale nevím, proč stahuje všechno.No vlastně si každý může stáhnout všechno, ale proč to ukládá jinam. Také si říkám, že třeba neumí přidat- zkopírovat adresu stránek. Třeba je to starší osoba, ale to jsem i já. Také jsem se vrhla na obrázky místo vyšívání. Tomu jsem kdysi propadla a věnovala mu spoustu hodin. Dokonce jsem to kdysi dělala na ŽL. To už pak byla docela dřina, když bolela ukrutně záda a musela jsem dokončit práci. Každá zakázková činnost je dřina.Obrazky mě těší, protože si mohu dělat, co mne napadne. A když se to někomu hodí jsem ráda. Měj se hezky a děkuji za slovíčka pochopení.

      Vymazat
  5. Tak to je věru smutné poznání, ale nezoufej. Ona ta chuděrka vlastně nic neumí samostatně vytvořit a brát jinde je tak snadné.
    No, asi tvorba jako taková jí nic neříká, zřejmě honí jen návštěvnost. Ty grafiku a její tvorbu miluješ, nenech se otrávit, vždyť tobě samotné to tvoření přináší radost, přece se toho nevzdáš kvůli někomu, kdo umí jenom CTRL c a CTRL v. Tvá grafika je krásná, myslím, že by ses i slušně uplatnila na fotobankách. Nápady máš originální a věci ve velkém rozlišení také. Jenomže to bych tady pak neměla co okukovat a obdivovat. Tak, že Majko věřím, že to rozdýcháš a třeba vytvoříš obrázek jenom a jenom pro ní, aby až zase přijde k tobě na obhlídku, se třeba zastyděla....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za milá slova. No na fotobanku nemám, ale už jsem v duchu laškovala s myšlenkou, dávat fraktály ve velkém rozlišení za penízky na Fler.Nechala jsem si některé taranovat a nevypadá to nejhůře. Ale držím se raději při zemi. Napadlo mne, že si vždy nějaký obrázek dám také na Pinterest s odkazem na stránky. Takže jakmile vydám členek bude i na Pint... nový PIN. Stačí třeba náhled stránky. Už jsem to zkusila.

      Vymazat
  6. Zdravím,jsem též na Pinterestu. Vím, že pokud najde majitel obrázek,který já si uložím k sobě, tak my naskakuje,odkuj je. Občas my správce napíše, že dotyčný nechce,abych si ukládala k sobě a oni sami ho vymažou. Když klikneš u obrázku nahoře na ty tečky, tak naskočí nabídka a je tam i ,,nahlásit pin" na konci je ,,porušení ochrany osobních údajů" a hned pod tím je ,,mé duševní vlastnictví", zkus se tím proklikat a uvidíš.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není zač, já tvé obrázky miluji a dovolím si použít akorát do přání a nebo třeba na fejs k přání, prostě rozumně,ale takové množství, to je fakt síla, stahuje tobě, Majce a ví bůh komu ještě, nemá tam snad jediný svůj obrázek.Držím palečky a kdybych mohla nějak pomoc, napiš.

      Vymazat
    2. Také mne napadlo, jestli ona neví, že by to neměla dělat, že si myslí když si tam každý, tedy i já, vytváří oblíbené kolekce z nabídek Pinterestu, že si může dělat kolekce obrázků stažených z různých webů. U nástěnek na různé téma mám věci s odkazy na stránky autora a ty věci si dávám jen uložit a ne vytvořit PIN. No zatím to nechám uležet napsala jsem jí vzkaz a uvidím, jestli v tom bude pokračovat. Jestli sem chodí, musí ten článek vidět. Zatím hezký večer.

      Vymazat
    3. Máří, tak jsem se proklikala, vyhledala jsem 320 svých obrázků a oni dovolují na jednu žádost nahrát jen 100, tak jsem to na několikrát. Ovšem úspěšná jsem byla až jsem uvedla své osobní údaje a to i s civilním jménem, přesnou adresou a telefonem. Tak jsem se totálně odhalila, ale smazali všechno.

      Vymazat
  7. Maruš,to je nehorázná sprostota,věřím že to člověka mrzí a zabolí.Ta paní musí být hrozná chuděra,která nic neumí,jen kopírovat a vydávat to za své dílo.Já si také občas stáhnu od tebe nějaký obrázek,ale použiji ho ke své tvorbě do přáníček.Nikdy bych tvé obrázky nevydávala za své.Maruško nenech se otrávit touto chuděrou,je nás hodně co tvé obrázky milují a vždy potěší .Je nás hodně co čekají až zase něco nového vytvoříš a děláš tím radost nám všem.Nevzdávej to...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, klidné stahuj dál, je to tu pro poctivě tvořivé lidičky. 🙂

      Vymazat
  8. Maruš, jsem v šoku! Jak si to může ta potvora(na jazyku mám úplně jiné slovo) dovolit. Jak ji můžou ty její sprostě nakradené obrázky na jejím Pinterestu těšit. To je hnus. Je to opravdu nějaká ubožačka, co si není schopna vytvořit svoje obrázky. Úplně tě chápu, že jsi z toho otrávená a bez nálady. Děláš to pro radost druhých a přijde taková ... Je mi z chování té baby na blití ...

    OdpovědětVymazat
  9. Maruško, bohužel se na internetu potkáme se spoustou nechutností Já před několika lety zjistila, že na Facebooku jsou stránky "Vlastiny obrázky" a byly to moje výtvory, kde byl můj podpis zmazán a přes to byl dán název stránek. a pak tam byly ještě jedny stránky " Happy blahopřání " a bylo to stejné . Každý jí tam chválil . Když jsem ji tam napsala , tam mě zablokovala a nejde na FB vůbec napsat dodnes odkazy na moje blogy.Okamžitě mě zablokují místo ní. Několikrát jsem jim psala a nebylo to nic platné. Další šok pro mě byl, když jsem našla moje obrázky i na čokoládách i bonboniérách. http://www.darek-online.cz/vypis-katskup199.php?KATALOG_ZBOZI_VYPISOVAT_OD=120 a hrnkách v prodeji dárky on line: http://www.darek-online.cz/vypis-katskup204.php?KATALOG_ZBOZI_VYPISOVAT_OD=300
    A největší šok jsem zažila, když jsem našla moje hýbací přání i s podpisem a prodávali ho v akci ve slevě za 500 korun bez slevy za 800. Doufám, že za tu cenu to nešlo moc na odbyt. Vše si brali s blogu, co jsem na blogspotu, tak nic nepřibylo. Bohužel to prodávají i dnes . Psala jsem jim všem a ignorují mě. Je to svinstvo, hlavně se touto sprostotou nenech otrávit ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No teda, to je šílené. Nejen kradla, ale ještě zpeněžila. No já přispívám i na Pixabay, kde jsou obrázky ke stažení zdarma a ve vysoké kvalitě a rozlišení, jinak je nevezmou a mohou je lidi použít i pro komerční účely, ale i přesto se mě zeptala jedna firma, zda mohou dát můj obrázek na tričko. že začínají jako malá firma. Tak jsem jim to dovolila. Tam je to komunita z celého světa a obrázky si komentují a samozřejmě když je tam dám, tak počítám s tím, že budou použity i jinde, ale pinterest je prostě vyhledávač obrázků, videí a podobně. Je to strašné, jak je člověk bezmocný. Vidět mé obrázky na obale čehokoli, tak mne klepne. Tak to ještě mohu být ráda, že nevím, kde všude to je. Proto je lepší dávat když tak v malém rozlišení. No a tak jsem si nyní rozklikla v novém okně tvoje odkazy a našla jsem u valentýna hned první čokoládu s mým obrázkem. Šmejdi jedni.

      Vymazat
  10. Maruško stotožnuji se se všemi předchozími pisatelkami. Je to od té paní sprosté. Je to pěkná mrcha a chudák. Jinak se to vylíčit nedá. Byla by škoda kdyby jsi přestala vytvářet své krásné obrázky. Jak psala Eva je nás hodně co na ně čekají . obrá

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, bránit se nijak nelze. O to víc to bolí a o to více toho někteří zneužívají.

      Vymazat
  11. Maruško je mi to líto, je to sprostota, ale prosím nedej se odradit a tvoř dál. ♥ ♥ ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snad to zkousnu. Už se těším na jaro, to budu už více na zahradě nebo na cestách a blog půjde trochu stranou. :) Asi toho nebudu dávat tolik. Já když se rozjedu, tak nevím, kdy přestat. :)

      Vymazat
  12. je to totální prasárna že ji hanba nefackuje

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A jak píše Květka11, je to jinde ještě horší.

      Vymazat
  13. Božínku,já jsem tak naivní.Ani mně nenapadlo,že by to mohl někdo dělat.
    Je mi líto,že takoví lidé vůbec jsou.
    Eva H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evičko, divila vy ses, v jakém množství se to děje. . A jak bylo už i uvedeno, obrázky se objevují i na obalech zboží, které někdo prodává, aniž by autora informoval, natož,vany zaplatil za návrh.. A jak známo, i obal prodává....

      Vymazat

Děkuji, že jste se zde zastavili a nechali pár slov v komentářích. Vaší odezvy si velmi vážím.